Historisch Archief Eibergen

Op de Grotestraat nummer 56 (rechts van de bibliotheekingang) is het Historisch Archief Eibergen gehuisvest. Leden en vrijwilligers van De Historische Kring Eibergen hebben dit vormgegeven.

Het archief kunt u, met hulp en begeleiding van de aanwezige vrijwilligers, vrij raadplegen elke zaterdag van 10.00 tot 12.30 uur.

Heeft u vragen dan kunt het archief ook per mail bereiken: archief@historischekringeibergen.nl

De dienstverlening die u in het archief mag verwachten is:

– inzage van de verzameling historische boeken

– inzage van de verzameling knipsels

– inzage van de verzameling bidprentjes

– inzage van de aanwezige tijdschriften, waaronder alle exemplaren van Old Ni-js.

Verder kunt u in het archief terecht voor genealogische activiteiten dan wel het opstellen van een stamboom van uw familie. De aanwezige personen helpen graag met het geven van informatie over de manier waarop u zelf een stamboom kunt opstellen.

U vindt het archief op de Grotestraat 56 (rechts van de bibliotheekingang).