Historische Vereniging Oud-Noordijk

link noordijk

De Historische Vereniging “Oud Noordijk” stelt zich tot doel:
het historische en culturele erfgoed van de buurtschap NOORDIJK te bewaren.

Ze doet dit door het archiveren en conserveren van allerlei oude voorwerpen, documenten, foto’s en gebruiken. Verder is er aandacht voor de geschiedenis van Noordijk en zijn bewoners.

Draagt u deze onderwerpen een warm hart toe en vindt u ook dat deze bewaard moeten worden, aarzel dan niet en geef uw steun door lid te worden van onze prachtige vereniging!

De Historische Vereniging “Oud Noordijk” heeft als thuisbasis het gebouw de “Oale Schole”. Hier worden naast permanente en wisselende tentoonstellingen allerlei bijeenkomsten en evenementen gehouden. Ook is hier een archief opgebouwd met oude foto’s, boeken en documenten. Voor inzage in het archief kunt u daar op dinsdagmorgen of op afspraak terecht.